Hanna Nilsson

Nyårslöften

Kategori: Måleri, Tankar

Det senaste året har jag endast färdigställt två stycken målningar. På trehundrasextiofem dagar har jag knappt lyft en pensel. Jag har visserligen tänkt och drömt om färger som flyter samman, motiv som växer fram. Men av någon anledning har steget till att faktiskt ta tag i saken känts mycket långt borta. 
 
 
För samtidigt som jag känner hur utvecklingen sakta går framåt och att jag börjar hitta in i det som är "min stil", så känner jag att det hade gått att göra mycket mer. Lägga ner mer tid på detaljer, jobba i tiotusen lager och även exprimentera mer med uttryck och nya motiv. 
 
Så jag gör det till ett nyårslöften, en målsättning inför det kommande året. Jag ska ta mig tid till att måla och skriva. Jag ska ta mig tid till att vara kreativ; det är ju ändå det som jag tycker är roligast. Det och att träna fem gånger i veckan borde ju inte vara alltför svårt att uppnå? 
Kommentera inlägget här: