Hanna Nilsson

Det här med läsning

Kategori: Tankar

Somliga impulsköper kläder eller godis, men jag finner istället mig själv köpa böcker! Bara den senaste veckan har jag i samband med diverse julklappar och kurslitteratur lyckats beställa både Den unge Werthers lidanden och Min mormor hälsar och säger förlåt. Var även hemskt nära på att klicka hem Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg, efter att ha blivit förtjust i hans språk sedan Doktor Glas. Men jag höll mig i kragen!  
 
Det hela blir dock lite komiskt när jag sällan har tid att läsa alla historier som snällt väntar i bokhyllan. Men jag har som ambition att få in läsningen i vardagen. Till exempel ska jag försöka läsa en liten stund innan läggdags istället för att peta på mobilen varje kväll. Det är ju så synd att tappa något som man egentligen tycker så mycket om.    
 

KOMMENTARER:

  • LORISSA LOVEBOMB säger:
    2013-12-10 | 18:43:30
    Bloggadress: http://lorissalovebomb.se

    Jag gör EXAKT samma sak! Och så läser jag dem på sommarlovet, haha! ;) Fördelen med läraryrket är att ens semester rymmer tre fler böcker än andras semester. Nåja. En av alla tusentals fördelar ^^

Kommentera inlägget här: